Voor elk bedrijf en/of organisatie is het goed verwerken van financiële en fiscale gegevens van medewerkers een belangrijke taak. En daar gaat veel tijd in zitten. Tijd die u wel beter kunt besteden. Daarom zitten bij Van Braak Accountants specialisten klaar die u alle werkzaamheden rondom verloning uit handen nemen. En dat is een hele zorg minder.
Salarisadministratie
Het komt elke maand of vier weken terug, de salarisbetaling aan uw medewerkers. Dat dit correct moet gebeuren, spreekt voor zich. En daarom besteden steeds meer bedrijven deze vaak veelomvattende taak uit. Wij verzorgen alle werkzaamheden rondom salarissen en personeelsaangelegenheden en dat gaat ver. Van het maken van salarisstroken en -overzichten tot het bewaken van (collectieve) salarisverhogingen vanuit de CAO; van het verwerken van personeelsmutaties tot het in orde maken van loonaangiften voor de Belastingdienst. En van het opstellen van jaaropgaven voor medewerkers tot en met het maken van jaarrapportages voor andere instellingen. Maar ook pensioenafdracht, het volgen en verwerken van wetswijzigingen en indien gewenst advies bij een arbeidsgeschil zijn bij ons in vertrouwde handen.
Online salarisadministratie
Wij houden de salarisadministratie in een online omgeving bij, zodat u te allen tijde inzicht heeft in de stand van zaken van uw personeel. Ook medewerkers kunnen hier terecht en kennis nemen van hun maandelijkse loonstrook en eventueel andere interessante zaken rondom hun salaris. Zo zorgen we ervoor dat u uw salarisadministratie, indien gewenst, volledig papierloos is.
Optimaal fiscaal verlonen
Bent u eigenaar van een BV, dan bent u verplicht om uzelf een redelijk salaris te geven, ook wel het gebruikelijk loon genoemd. De Belastingdienst vindt daar ook wat van en kijkt mee om misbruik te voorkomen. Bij Van Braak Accountants zitten specialisten die binnen de wettelijke regels en kaders exact voor u kunnen uitrekenen, hoe u fiscaal optimaal kunt belonen.
Arbeidscontracten opstellen en beheren
Wanneer u een medewerker in dienst neemt, moet u een arbeidscontract opstellen, waarin de afspraken tussen u en de medewerker worden vastgelegd. Denk bijvoorbeeld aan zaken als salaris, functie van het werk, de arbeidsduur, vakantiedagen, de hoogte van de vakantietoeslag, pensioenregeling, concurrentiebeding, enzovoort.
Elk arbeidscontract is maatwerk en het is van belang dat deze zorgvuldig wordt opgesteld, om eventuele problemen achteraf te voorkomen. Bij Van Braak Accountants bent u aan het juiste adres voor het opstellen van arbeidscontracten. Maar ook, en dat wordt vaak vergeten, voor het beheren ervan. Het is verstandig om elke belangrijke wijziging in de afspraken tussen u en de werknemer in het arbeidscontract te verwerken. Daar zitten wij bovenop.
Hulp bij HR-vraagstukken
Tijdens het dienstverband van een medewerker kunnen zich allerlei situaties voordoen, waarvoor u een oplossing moet zoeken. Advies inwinnen is dan vaak verstandig, zeker waar het juridische aangelegenheden betreft. Maar ook bij andere HR-vraagstukken is het prettig wanneer u vroegtijdig kunt sparren met deskundigen. Van Braak Accountants zorgt ervoor dat u er niet alleen voor staat. Welke vraag u op het gebied van HR ook hebt, u kunt hem bij ons neerleggen, waarna we samen naar een oplossing zoeken.
Onze partners
We leven in een ingewikkelde samenleving, waar de zoektocht naar de juiste en beste oplossingen voor elke klant weer anders is. Daarom werkt Van Braak Accountants samen met een groot aantal partners en specialisten, bijvoorbeeld op het gebied van (online) personeelsplanning, payroll, rapportage en data-analyse, online salarisverwerking. Dit doen we omdat we het beste voor u willen en antwoord willen geven op al uw vragen, zodat u zich 100% kunt focussen op datgene waarvoor u ooit hebt gekozen, namelijk ondernemen.